A hirdetés költsége függ a vállalkozás jellegétől, amit hirdetni szeretne. Minél nagyobb a hirdetési verseny az Ön szakmájában, annál többet kell fizetni egy kattintásért. A Google AdWords úgy működik, mint egy árverés, licitálni kell a helyezésért. Minél többet hajlandó fizetni, annyival előrébb fog elhelyezkedni a hirdetése.

A hűbelebalázs módjára elindított kampány kerül a legtöbbe. Ezért ha úgy dönt, hogy saját maga menedzselné Google hirdetéseit, előtte alaposan tanulmányoznia kell az AdWords működését.

Egy rosszul beállított AdWords kampány csak viszi a pénzt, és az ügyfelek elmaradnak!

Nem elegendő, hogy felveszi a kulcsszavakat, és elvégzi a szükséges beállításokat, hirdetéseit napi szinten kell felügyelni: ki kell értékelni az adatokat, és az eredmények alapján elvégezni a szükséges változtatásokat, finombeállításokat.

Az AdWords-öt folyamatosan fejlesztik, újabb és újabb szolgáltatások, bővítmények érhetők el, ezért fontos naprakésznek lenni, mert ezekkel az új szolgáltatásokkal eredményesebbé lehet tenni a kampányt.

 

Mitől függ egy kattintás ára?

A kattintások ára egy bonyolult képlet eredménye. Amellett, hogy függ attól, mennyit vagyunk hajlandó fizetni maximálisan, a Google AdWords pontozza a kulcsszavakat. Minél magasabb a minőségi pontszáma a kulcsszónak, annál esélyesebb a jó ár és pozíció. A minőségi pontszámot befolyásolja a CTR értéke (átkattintás és megjelenés aránya) és maga az AdWords fiók teljesítése is.

A Google keresőben felül megjelenő hirdetések hatékonysága a legjobb, az itt megjelenő négy hirdetésre kattintanak a legtöbben. Nagy a verseny a felső megjelenésért, ezért fontos, hogy kulcsszavaink minőségi pontszáma a lehető legjobb legyen.

Jól megtervezett és beállított kampány esetén a versenytársakkal nem rendelkező, sok kattintást ígérő kulcssavak akár 10-20 Ft-ba is kerülhetnek kattintásonként. Ugyanez némi versenytárssal 20-50 Ft/kattintás. Azonban a piacnak abban a szegmensében, ahol óriási a verseny, egyes kulcsszavak ára megközelítheti, vagy akár meghaladhatja az 500 Ft-ot, de jó beállításokkal az átlag mégis 100-130 Ft körül tartható.

A leggyakrabban elkövetett hibákról itt olvashat.

Amennyiben úgy dönt, hogy szakértőre bízza AdWords kampányának felügyeletét, akár spórolhat is, mert egy rosszul beállított kampány több pénzt vihet, mint amennyi üzletet hoz.