Először is legyen egy jó kulcsszólistája. Ha nincs egy ütős kulcsszólista, a kampánya halálra van ítélve. Üljön le és írja le azokat a legfontosabb keresési kifejezéseket, amelyek a legjobban jellemzik vállalkozását.
Hogyan kezdjek neki első Google Ads kampányomnak?
Kulcsszavak
Javaslom, készítsen egy Excel táblát, hogy megkönnyítse a munkát. Írja a fejlécekbe a fő témaköröket. Például ha sportáruháza van, akkor sportáganként csináljon egy-egy oszlopot. E kategóriákkal már a kulcsszócsoportjai is elő vannak készítve.
Használja az Google Ads Kulcsszóválasztó Eszközt, hogy ötleteket kapjon további kulcsszavakra. Figyelje a keresési megjelenések oszlopot.
Mostanra már egy jó hosszú listája van. Most adjon módosító szavakat a kulcsszavaidhoz: pl. olcsó, akció, ingyen, stb. (Például „görkorcsolya akció”, „olcsó sportáruház”, stb.). A kulcsszóválasztó eszköz segítségével ellenőrizze le az így kialakult kifejezések keresési adatait. Nem baj, ha hosszú kulcsszólistája lesz. Ne feledje, csak akkor fizet, ha rákattintanak a hirdetésére, ráadásul a kulcsszavai jobban specifikáltak, mintha általános kulcsszavakat használna, így jó kattintási arány várható tőlük. Később szerepeltesse a legjobban teljesítő kulcsszavaknak a szinonimáit, egyes- és többes számú, ékezet nélküli változatait is.
Magyarországon nagyon sokan az egybe írandó összetett szavakat külön írják, és így is keresik. Tehát sok esetben érdemes felvenni mindkét változatot a kulcssavak közé.
Fontos, hogy állítsa be a kulcsszavaknál (kifejezéseknél) az egyezés típusát, a pontos egyezésű kifejezések a legolcsóbbak!
A hirdetési verseny miatt a helyezésért licitálni kell. A jól átgondolt keresési kifejezésekre kevesebbet is kell licitálni, mint az általános kulcsszavakra, tehát olcsóbbak!
Ne feledkezzen meg a kizáró kulcsszavakról sem!
A hirdetés szövege
A legtöbben itt elakadnak. Mi is legyen a hirdetés szövege? Higgye el, az első után a többi már könnyebben fog menni.
A hirdetés szövege, a vállalkozás előnyeinek kiemelésén túl, jó, ha tartalmaz olyan szavakat, amelyekkel felkelthetjük a potenciális ügyfél érdeklődését: például “akció”, ár (pl. 990 Ft) stb. feltüntetése.
Másik fontos dolog a kulcsszó szerepeltetése a hirdetés szövegében, mert a Google-ben való megjelenéskor a kulcsszó félkövérrel lesz kiemelve, így odavonzza az ügyfél tekintetét, aki rákattintva remélhetőleg azt fogja találni, amit keres.
Cél URL
Folytatva az előző gondolatot, tehát a látogatót arra az oldalra kell irányítani, ahol rögtön megtalálja, amit keresett, ahol már nem kell tovább keresgélnie. Ha nem releváns oldalon landol, nagy esélye van, hogy rögtön odébb áll.
Több hirdetés
Sokszor az általunk legjobbnak tartott hirdetési szöveg nem eredményez elég kattintást, ezért tartson több vasat a tűzben. Készítsen több hirdetés-variációt egy-egy kulcszó-csoporthoz, így megversenyeztetheti őket, és azokat a hirdetés-változatokat tartja meg, amelyek a legjobban szerepelnek.