Google Ads Szótár

26 KULCSSZÓVAL

A Google Ads kampányokkal kapcsolatos
összes szakkifejezés összegyűjtve ABC rendben.

Adaptív hirdetés

Az adaptív hirdetések képesek alkalmazkodni kölönféle eszközökön, különböző méretű és formátumú hirdetési helyhez, automatikusan módosítják a méretüket, a megjelenésüket és a formátumukat. Ennek köszönhetően az adaptív hirdetések több eszemberhez képesek eljutni.

Átlagos CPC

Annak az összegnek az átlaga, melyet Ön a kattintásokért fizet.

Átlagos pozíció

Az a pozíció, ahol az Ön hirdetése a hirdetési periódus alatt átlagosan elhelyezkedett.

Belsőlink bővítmény

Kampány szinten megadhat 10 belső linket, melyből 4 megjelenhet hirdetése alatt (csak a felül megjelenő hridetések esetén). 

Cél URL

Az az aloldal, ahova a látogatót irányítja. Fontos, hogy a látogató arra az aloldalra érkezzen, ahol valóban azt találja, amit keres.

CTR (Clickthrough rate)

A kattintások száma osztva a megjelenések számával. A CTR értéke nagyon fontos, ezen alapszik a Google Ads árazási politikája. Ha magas a CTR értéke, akkor az Ön költségei alacsonyabbak lesznek.

Google Display
Google Ads Szótár 4

Google display hálózat

Korábban „keresési hálózat“ néven volt ismert a Google Display hálózat. A display hálózat a Google céggel partneri kapcsolatban álló webhelyek, illetve a Google és You Tube tuladjonában álló webhelyek.

Az Google Adsben beállítható, hogy hirdetései mely hálózaton jelenjenek meg.

Hely (földrajzi célzás)

Földrajzilag megcélozhatja közönségét. A földrajzi helyet az AdWords az internetszolgáltató által hozzárendelt IP cím alapján állapítja meg. A földrajzi célzás kampány szinten állítható be.

Helybővítmény

Hirdetése alatt megjelenítheti vállalkozásának címét.

Hirdetés

A Google keresőbe begépelt kulcssó/kifejezés hatására megjelenő hirdetés, melynek szövegét Ön fogalmazza meg.

Hirdetésbővítmények

A Kampány- és/vagy Hirdetéscsoport szinten beállíthatók különböző bővítmények, még látványosabb hirdetések, és még több információ jeleníthető meg hirdetéssel együtt. A leggyakrabban használt bővítmények a Belsőlink-bővítmény, Hívásbővítmény, Sitelinks bővítmény, Helybővítmény és a Kiemelő bővítmény. A bővítmények a hirdetések alatt jelennek meg, e bővítmények beállításával a hirdetések még eredményesebbé tehetők.

Hirdetésütemezés

Negyedórára lebontva beállíthatja, hogy kampány a nap mely óráiban fusson. A hirdetésütemezés kampány szinten állítható be!

Kizáró (negatív) kulcsszó

Kampány- és hirdetéscsoport szinten is beállíthatunk kizáró kulcsszavakat, melyekre nem szeretnénk, hogy megjelenjen a hirdetésünk. Például ha villanyszerelést hirdetünk, akkor érdemes kizárni az állásképzés, stb. kulcsszavakat. Kizáró kulcsszó-listákat is tudunk létrehozni, amihez hozzárendelünk kampányokat, így egy-egy kulcsszót nem szükséges több kampányban is kizárni.

Konverzió

Konverzió akkor keletkezik, amikor valaki interakciót kezdeményez a hirdetéssel. Például a szöveges hirdetésre kattint, esetleg megtekint egy videóhirdetést, majd ezt követően végrehajt egy vásárlást, árajánlatot kér, vagy valamilyen, a vállalkozás számára Ön által fontosnak tartott műveletet végrahajt.

Kifejezés

„Kulcsszó”, amely 2, 3 vagy több szóból áll.

Költségkeret

Az az összeg, amelyet Ön naponta el szeretne költeni hirdetésre. Kampány szinten állítható be.

Kulcsszó

Az AdWords kampányba felvett kulcsszavakra/kifejezésekre történő keresések hatására jelenik meg az Ön hirdetése a Google keresőben.

Kulcsszócsoport (Hirdetéscsoport)

Azonos témájú kulcsszavak/kifejezések csoportja, melyekhez azonos hirdetési szövegek tartoznak.

Kulcsszóegyezés

A hirdetés még pontosabb célzásához nagyon hasznos beállítani a kulcsszóegyezést (általános= kulcsszó, pontos egyezés=[kulcsszó], kifejezés-egyezés=”kulcsszó”, általános egyezés=+kulcsszó). A kulcsszóegyezés beállításával emelhetjük a kulcsszó minőségi pontszámát, így kevesebbet fizetünk a kattintásért.

Újabban a [pontos] és „kifejezés” -egyezésű kulcsszavaknál beállítható (vagy kizárható), hogy a hirdetés megjelenjen a közeli változatokra (pl. egyesszám, többesszám, elírás stb.).

Maximális CPC

Az az összeg, amelyet Ön maximálisan hajlandó fizetni egy kattintásért.

Megjelenés

Amikor a hirdetése a kulcsszó begépelésének hatására megjelenik a Google keresési vagy display hálózatán. Csak a kattintásért kell fizetni, a megjelenésért nem!

Minőségi pontszám

Az AdWords pontozza a kulcsszavakat a CTR és a relevancia alapján. Minél jobb a CTR, annál magasabb a minőségi pontszám, így kevesebbet is fizetünk egy kattintásért.

Pozíció preferencia

A Pozíció preferencia beállításánál megadhatja, hogy hová szeretné rangsorolni a hirdetését. Például beállíthatja, hogy az 1-3. pozíció valamelyikében jelenjen meg a hirdetés.

PPC (Pay per Click – Kattintás alapú árazás)

A kattintás alapú árazás azt jelenti, hogy Ön csak akkor fizet, ha rákattintottak a hirdetésére.

Remarketing hirdetés

Érdeklődésen alapuló Display hirdetés, ahol azokat a látogatókat célozzuk meg hirdetéseinkkel, akik már jártak honlapunkon, érdeklődtek termékünk vagy szolgáltatásunk iránt. Épp emiatt remarketing kampányunktól magasabb konverziót várhatunk, a max. CPC-t is ennek megfelelően állítsuk be.

Szabályok (automatizálás)

Az automatizált szabályokkal Ön megadott feltételeknek megfelelően automatikusan végezhet változtatásokat. Megváltoztathatja az ajánlatot a pozíció függvényében, megváltoztathatja a kampány vagy a hirdetés állapotát, a költségkeretet, illetve az egyéb értékeket.