GOOGLE ADS ÁRAK
A Google Ads kampány során nem hirdetés megjelenítéséért,
hanem a kattintások után fizetünk.
Állítsuk be, mennyit akarunk fizetni egy kattintásért!
Hirdetés a Google Ads (Adwords) felületen
A Google hirdetések ára függ a vállalkozás jellegétől, és hogy milyen terméket, szolgáltatást szeretne hirdetni. Minél nagyobb a hirdetési verseny az Ön szakmájában, annál többet kell fizetni egy kattintásért. A Google Ads úgy működik, mint egy árverés, licitálni kell a helyezésért. Minél többet hajlandó fizetni, annyival előrébb fog elhelyezkedni a hirdetése.
A hirdetés költsége függ az Ön által meghatározott napi költségkerettől is, valamint attól, hogy milyen kulcsszavakra szeretne hirdetni. A népszerű kulcsszavakra nagyobb a kereslet, így ezekre általában magasabb árat kell fizetni.
Fontos megemlíteni, hogy nem csak a hirdető által kifizetett összeg határozza meg a hirdetés sikerességét, hanem a hirdetés minősége is. A Google a hirdetés minőségének és relevanciájának is figyelembe veszi a hirdetés helyezését és a fizetett összeget.
Összességében a hirdetés költsége több tényezőtől függ, és az ön vállalkozásának jellege is meghatározó szempont. Fontos, hogy alaposan tervezze meg hirdetési stratégiáját, és figyelje a hirdetés teljesítményét, hogy hatékonyan használja fel hirdetési költségvetését.
Mennyibe kerül egy kattintás?
A kattintások ára egy bonyolult képlet eredménye. Amellett, hogy függ attól, mennyit vagyunk hajlandó fizetni maximálisan, a Google Ads pontozza a kulcsszavakat. Minél magasabb a minőségi pontszáma a kulcsszónak, annál esélyesebb a jó ár és pozíció. A minőségi pontszámot befolyásolja a CTR értéke (átkattintás és megjelenés aránya) és maga az AdWords fiók teljesítménye is.
A minőségi pontszámra ható tényezők közé tartozik még az oldal relevanciája a kulcsszóhoz, valamint az annak megfelelő tartalom és hirdetésmásolat minősége is. Mindez azt jelenti, hogy ha a hirdetésünk releváns és vonzó a felhasználók számára, valamint jó eredményeket ér el a kattintások arányában, akkor jobb minőségi pontszámot érhetünk el, így kedvezőbb áron jelenhet meg a hirdetésünk, és jobb pozíciót kaphatunk a Google keresési találati listájában.
Ezért fontos a kulcsszavak megfelelő kiválasztása és az hirdetések optimalizálása annak érdekében, hogy magas minőségi pontszámot érjünk el, és így hatékonyan tudjuk kezelni a hirdetési költségeinket. Ezáltal nemcsak pénzt spórolhatunk meg, de jobb eredmények is elérhetőek a Google Ads kampányainkban.
A Google Ads hirdetés költsége
Jól megtervezett és beállított kampány esetén a versenytársakkal nem rendelkező, sok kattintást ígérő kulcssavak akár 15-25 Ft-ba is kerülhetnek kattintásonként. Ugyanez némi versenytárssal 30-60 Ft/kattintás. Azonban a piacnak abban a szegmensében, ahol óriási a verseny, egyes kulcsszavak ára megközelítheti, vagy akár meghaladhatja a 700 Ft-ot, de jó beállításokkal az átlag mégis 150-200 Ft körül tartható.
Ez azt mutatja, hogy a versenytársaktól mentes kulcsszavak olcsóbbak lehetnek, azonban a versenytársakkal rendelkező kulcsszavaknak is van egy átlagos kattintási ára, és a versenyben való részvétel lehetőségét, de fontos, hogy a megfelelő stratégiával és beállításokkal a költségek nagyon változóak lehetnek. Fontos azonban, hogy a kampányt hatékonyan és célorientáltan tervezzük meg, hogy a lehető legjobb eredményeket érjük el a legkedvezőbb költségek mellett.
A költségvetés folyamatos felügyelete is fontos lehet a kampány sikeressége szempontjából. A hirdetési költségek és az eredmények közötti összefüggés megértése lehetővé teszi számunkra, hogy hatékonyabban használjuk fel a hirdetési költségvetést.
A Google Ads kampány folyamatos felügyelete
Nem elegendő, hogy felveszi a kulcsszavakat, és elvégzi a szükséges beállításokat, hirdetéseit napi szinten kell felügyelni: ki kell értékelni az adatokat, és az eredmények alapján elvégezni a szükséges változtatásokat, finombeállításokat.
A felügyelet során fontos figyelmet fordítani a kulcsfontosságú teljesítménymutatókra, például a kattintások arányára, a konverziós arányra, az átlagos kattintási költségre stb. Ezek az adatok segítenek abban, hogy megértsük, hogyan teljesítenek a hirdetéseink, és hogy mely területeken van szükség finomhangolásra.
A kampány felügyelete során fontos, hogy rendszeresen ellenőrizzük a teljesítményt, és az eredmények alapján végrehajtsuk a szükséges változtatásokat. Például ha egy hirdetés alacsony konverziós aránnyal rendelkezik, lehet, hogy szükség van a hirdetés szövegének módosítására vagy a célközönség pontosabb meghatározására.
Ezenkívül a konkurencia figyelemmel kísérése is fontos, hogy versenyképesek maradjunk a piacon. Ha a versenytársak új hirdetési stratégiákat alkalmaznak, fontos, hogy mi is reagáljunk ezekre a változásokra.